هنگام تشکیل پرونده خسارت ثالث جانی چه نکاتی باید مد نظر قرار گیرند؟

بررسی پرونده های خسارت ثالث جانی به دلیل بالا بودن مبلغ دیات پرداختی و گسترده بودن مباحث مربوطه و همچنین وجود تقلبات گسترده نیاز به دقت فراوان در تشکیل و تکمیل پرونده دارد .

اهمیت بررسی پرونده در بدو تشکیل این است که طرفین پس از وقوع تصادف به هر علتی ممکن است اقدام به جابه جای زمان ، مکان راننده و خودرو نمایند که نیاز است این مهم در همان ابتدا شناسایی و قبل از صدور رأی مراتب اعتراض با توجه به مستندات موجود به دادگاه مربوطه صورت پذیرد.

 چند نکته از موارد مهم در تشکیل پرونده خسارت جانی :

1- بلافاصله پس از ورود شخص مقصر، فرم اعلام خسارت جانی با احراز هویت در اختیار آنان گذاشته شود و خواسته شود ضمن دقت در تنظیم فرم پس از تکمیل به همراه اصل و تصویر مدارک مجدداً به واحد تشکیل پرونده مراجعه نمایند.

همچنین در صورت عدم مراجعه مقصر به شرکت بیمه یا صندوق تأمین خسارتهای بدنی شخص زیان دیده یا وکلای طرفین میتوانند نسبت به تشکیل پرونده اقدام نمایند.

۲- با توجه به اهمیت اطلاعات مندرج در فرم اعلام خسارت سعی شود از دریافت فرمهای ناقص قلم خورده و لاک گرفته خودداری و پس از تکمیل فرم اعلام خسارت نسبت به دریافت آن اقدام نمائید.

3- پس از تکمیل فرم خواسته شود که بصورت شفاهی صحنه را برای شما تعریف نمایند که در این صورت چنانچه بین موارد مکتوب و ذکر شده مغایرتی وجود داشت باشد، نسبت به تنظیم مجدد فرم اقدام شود.

۴- تصویر تمامی مدارک را اخذ نموده و با اصل مدارک مقصر مطابقت نماید و در صورت عدم مغایرت مهر برابر با اصل را روی کلیه اوراق منقوش نموده و در پرونده به ترتیب قرار دهید.

۵- اصل بیمه نامه های مقصر را منقوش به مهر مراجعه به واحد خسارت گردد.

۶-مسئولین پذیرش ضمن دقت و کنترل در خصوص مدارک مأخوذه در صورت مواجهه با هر گونه شبهه ای در آنها میتواند به اخذ استعلام از مراجع مربوطه آن شک را رفع نمایید. 

7-بلافاصله پس از تشکیل پرونده مبادرت به ثبت خسارت در سامانه مربوطه شود. در صورت وجود نواقص در زمان تشکیل پرونده چنانچه موردی مشاهده گردید، پیشنهاد می گردد مسئول پذیرش ضمن اعلام کتبی آن در برگه اعلام خسارت با ذکر تاریخ مراتب را به اطلاع مراجعه کننده برساند و یک نسخه از آن را ضمیمه پرونده و نسخه دیگر را با احراز هویت تحویل آن نماید.

۹ مسئول پذیرش میبایست توجه داشته باشد چنان چه اعلام خسارت پس از تجدید بیمه نامه زمان حادثه بوده و بیمه نامه تجدیدی مشمول تخفیف عدم خسارت شده است طی الحاقیه اضافی تخفیف اعطاء شده استرداد شود.

1 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب مرتبط