پیگیری پرونده قضایی اتباع افغانی

  • اتباع افغانستان دارای تمامی حقوق دفاعی  مندرج در قوانین کشور ایران می باشند به شرط آنکه به صورت قانونی به ایران آمده باشند و مدارک لازم را نیز از مراجع ، نهادها و سازمانهای مربوطه دریافت نموده باشند مگر مواردی که قانون صراحتاً برای ایرانیان در نظر گرفته است .
  • در حال حاضر  تمامی ایرانیان که قصد ثبت شکایت و یا پیگیری قضایی را دارند می بایست در سامانه « ثنا » متعلق به قوه قضائیه ثبتنام نمایند در غیر اینصورت امکان ثبت شکایت و یا پیگیری قضایی برای آنها مقدور نمی باشد ؛ این مهم نیز در خصوص اتباع افغانستان رعایت می شود و نامبردگان نیز اگر قصد طرح شکایت در مراجع قضایی را دارند می بایست از در وحله اول در سامانه ثنا با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی ثبتنام نمایند و متعاقباً اقدام به طرح شکایت نمایند .
  • نکته آنکه اگر ایرانیان و اتباع ثنا نداشته باشند صرفاً با گرفتن وکیل دادگستری می توانند اقدام به طرح و پیگیری شکایت و یا دادخواست حقوقی نمایند .
  •  پیگری پرونده های حادثه حین کار اتباع خارجه :
  • یکی از کثیرترین انواع پرونده هایی که اتباع خارجه الخصوص اتباع کشور افغانستان با آن رو به رو می باشند حادثه حین کار می باشد که در این راستا این عزیزان در صورت آسیب دیدگی می بایست اقدام به طرح دعوی به طرفیت «کارفرما » نمایند .
  • در این گونه پرونده ها غریب به اتفاق موضوع به کارشناس رسمی دادگستری جهت احراز میزان تقصیر ارجاع می گردد و با توجه به رویه محاکم ایران معمولاً نظری که کارشناس رسمی دادگستری ارائه می نمایند تعیین کننده میزان تقصیر و متعاقباً دیه دریافتی می باشد مگر آنکه قاضی پرونده از نظر کارشناس رسمی دادگستری عدول نمایند که این مهم به ندرت رخ می دهد .
  • نمونه قرار ارجاع به کارشناسی در خصوص موضوع حادثه حین کار :

     

    قرار ارجاع به کارشناسی حادثه حین کار
    قرار ارجاع به کارشناسی حادثه حین کار

     

نمونه نظریه کارشناس رسمی دادگستری در خصوص موضوع حادثه حین کار :

 

 

صفحه 1

نظریه کارشناسی حادثه حین کار

صفحه 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب مرتبط